Το ιδανικό πρωινό που δίνει δύναμη για το σχολείο;

0
62

Το ιδανικό πρωινό που δίνει δύναμη για το σχολείο;

s1

Τώρα λοιπόν που οι διακοπές τελείωσαν και οι μικρότεροι θα ξεκινήσουν το σχολείο τους είναι και μια καλή ευκαιρία να υιοθετήσουν καινούργιες και σωστές διατροφικές συνήθειες ξεκινόντας με αυτή του πρωινού! Πολλές επιστημονικές έρευνες επισημαίνουν πόσο σημαντικό είναι το πρωινό για μικρούς και μεγάλους. Αρκετές όμως είναι και αυτές που αναφέρονται ειδικά στο πόσο χαμηλά είνα τα ποσοστά των ελληνόπουλων που καταναλώνει επαρκές πρωινό σε καθημερινή βάση (μόνο 45%) ενώ το 14% αυτών δεν τρώει.

Γράφει η Ελένη Κουή,Παιδοδιαιτολόγος

s2

Παρακάτω είναι κάποιοι βασικοί λόγοι οι οποίοι καθιστούν το πρωινό ως το καλύτερο εφόδιο για την σχολική μέρα:

  • Αποκατάσταση των αποθηκών ενέργειας μετά την κατάσταση νηστείας κατά τη διάρκεια του ύπνου
  • Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την πιο σωστή λειτουργία του μεταβολισμού, εύκολο έλεγχο της όρεξής μας και πολύ σημαντικό την ομαλή εναλλαγή στα επίπεδα ζαχάρου στο αίμα
  • Καλύτερη συγκέντρωση, μνήμη και τελικά απόδοση στο μαθήματα του σχολείου
  • Τα παιδιά που καταναλώνουν πρωινό καθημερινά παρουσιάζουν μικρότερα ποσοστά παχυσαρκίας και πιο φυσιολογικές τιμές Δείκτη Μάζας Σώματος (ΔΜΣ)
  • Επίσης, έρευνες δείχνουν πως τα ίδια καταναλώνουν περισσότερα φρούτα, λαχανικά και λιγότερες ‘περιττές’ θερμίδες από γλυκίσματα
  • Το σωστό πρωινό καλύπτει βασικές ανάγκες συστατικών όπως, σίδηρο, βιταμίνες της ομάδας Β, φολικό οξύ
  • Κύριο συστατικό του είναι οι σύνθετοι υδατάνθρακες που αποτελούν το κύριο καύσιμο υλικό για τις καθημερινές δραστηριότητες
  • Τα παιδιά με Σακχαρώδη Διαβήτη (Σ.Δ.) Τύπου 1 πετυχαίνουν πιο σωστά επίπεδα ζαχάρου κατά τη διάρκεια της μέρας και αποφεύγουν τις  πολλές υπό- ή υπέργλυκαιμιες, άρα και τα τσιμπολογήματα!
Back

6. Πρωινό και Διαβήτης

Όταν μιλάμε για σωστή διατροφή στα πλαίσια της θεραπείας του διαβήτη σε ινσουλινοεξαρτόμενα παιδιά μία από τις πρώτες συμβουλές είναι η τήρηση των τριών βασικών γευμάτων: Πρωινό, Μεσημεριανό, Βραδυνό. Ο λόγος είναι ότι έτσι καταφέρνουμε να διατηρίσουμε τις τιμές του ζαχάρου πιο κοντά στα επιθυμητά επίπεδα χωρίς απότομες αυξομειώσεις.  Είναι αυτές οι απότομες αλλαγές που συχνά μας κοστίζουν μια καλύτερη γλυκοζηλιομένη.

Το άλλο που βοηθά στις ομαλές αυξομειώσεις είναι ένα πρωινό πλούσιο σε σύνθετους υδατάνθρακες και φυτικές ίνες. Αλλιώς, τρόφιμα με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, τα οποία απορροφούνται πιο αργά, δεν ανεβάζουν απότομα τα επίπεδα ζαχάρου και με τη σωστή δόση ινσουλίνης ταχείας ή υπέρ-ταχείας δράσης πετυχαίνουμε σωστές μεταγευματικές μετρήσεις. Εδώ να σημείωθεί ότι οι ανάγκες σε ινσουλίνη είναι αυξημένες το πρωί. Άρα για το ίδιο ποσό υδατανθράκων συνήθως χρειάζεται περισσότερη ινσούλινη για την σωστή απορρόφηση.

Back

LEAVE A REPLY